Iskolánk 2008-ban kapta meg először az ökoiskola címet ( az oklevél ide
kattintva megtekinhető).
2014. december 13-án iskolánk megkapta az ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA
címet.
2016. január 30-án az SZTE GYAKORLÓ GIMNÁZIUM ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA is megkapta
az ÖRÖKÖS ÖKOISKOLA címet (az oklevél
ide kattintva megtekinthető).
Az oklevél
ide kattintva megtekinthető, az ünnepségről készült beszámoló
itt olvasható, az elismerés átvételéről fénykép itt
tekinthető meg.
Az iskola környezeti nevelési programja ide kattintva tekinthető meg.
Az "öko" szócska arra utal, hogy az iskola a tevékenységét olyan módon
végzi, hogy közben a lehető legnagyobb mértékig megpróbálja tiszteletben
tartani az élővilág érdekeit, a megpróbál minél kisebb károsodást okozni
a az ökoszisztémának.
Az Ökoiskola Cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintű állami elismerése,
melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedően magas színvonalon
képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája értékeit.
A Cím elnyerése érdekében az iskolának munkatervet kell összeállítania.
A munkaterv összeállításában segítségül szolgál az Ökoiskolák Kritériumrendszere,
mely közel kilencven, az iskolai élet teljességét felölelő kritériumot tartalmaz.
Az iskolának nem kell az összes kritériumot egyszerre teljesítenie. Mindössze
huszonöt olyan kritérium van, melynek teljesítését az iskolának a Cím elnyeréséhez
három éven belül kötelezően vállalnia kell.
A további kritériumok szabadon választhatóak, teljesítésüket csak hosszú távú célként kell az iskolának elfogadnia ahhoz, hogy ökoiskolává válhasson. A három éven belül vállalt kritériumokhoz az iskolának az ökoiskola munkatervében határidőt, felelős személyt és dokumentációt kell megjelölnie. Az ökoiskola munkaterv teljesülésének ellenőrzése ezek segítségével történik, így biztosítható, hogy az Ökoiskola Cím valóban a fenntarthatóság pedagógiája, a környezeti nevelés terén élenjáró iskolák államilag garantált minőségjelzője legyen, melyért érdemes az iskoláknak erőfeszítéseket tennie, és amellyel az iskola kivívhatja mind a pedagógiai szakma, mind a fenntartó elismerését, támogatását.
2009. április
Belvárosi iskola révén hátrányos helyzetűnek mondhatjuk magunkat. Zajos, forgalmas utcafront, pici, betonos, poros udvar a jelenlegi állapot. Négyszintes épületünk környezetében az aszfalt és a beton uralkodik. Ezeken a kedvezőtlen adottságokon nem áll módunkban változtatni, ennek ellenére a környezeti nevelésről nem mondhatunk le.
2008-ban nyertük el az Ökoiskola címet, mely még odaadóbb, elkötelezettebb nevelésre ösztönöz bennünket. Iskolánkban kiemelten fontos feladatnak érezzük, hogy a diákok szemléletén alakítsunk, környezet-, és természetszeretetüket formáljuk, megszilárdítsuk. Ennek érdekében:
Özvegy Judit
tanár
Szegedi Vadaspark |
Magyar Madártani és Természetvédelmi
Egyesület |
CSEMETE Természet- és Környezetvédelmi
Egyesület |
Magyar Környezeti Nevelési Egyesület |
Szegedi Vízmű Zrt. |
Országos Ökoiskola Hálózat |
Körlánc (Országos Egyesület a
Környezeti Nevelésért) |
Dél-alföldi Ökoiskolák |
Mozdulj a klímáért! A 2016-os kampányhét eredményei
Mozdulj a klímáért! – A 2016-os kampányhét eredményei
Magyarországon 71 iskola 12 987 diákja összesen 100 503 zöld mérföldet
gyűjtött a Mozdulj a klímáért! 2016. október 10 és 14 között megrendezett
kampányhetén és ezzel szimbolikusan ismét négyszer kerülték meg Földünket.
A magyar diákok zöld lépései is bekerültek az Európai Klímaszövetség csomagjába,
amelybe a kontinens 10 országának 175 000 fiatalja több mint másfél millió
zöld mérföldet gyűjtött 2016-ben. A zöld mérföldeket és a kapcsolódó klíma-üzeneteket
az Európai Klímaszövetség képviselői 2015 novemberében ünnepélyes keretek
közt nyújtották át a Marokkóban szervezett Klímacsúcs képviselőinek. A kampányhét
legjobb közösségi és egyéni feladatait az alábbi levélben mutatjuk be
A kampányhéten minden utat, amit a résztvevők környezetkímélő módon tettek
meg (gyalog, biciklivel, busszal, vonattal, görkorival, stb.), egy zöld
mérfölddel jutalmaztunk. Emellett a magyar fiatalok egyéni, kiscsoportos
és közösségi munkákat készítettek az akcióhéten. Az alkotásokat a szervező
Magyarországi Éghajlatvédelmi Szövetség és Reflex Környezetvédő Egyesület
5 fős zsűrije bírálta el és hozta meg konszenzussal döntését.
A feladatok értékelése
Közösségi akciók
A részvevő iskolák ismét több lehetőségből választhattak:
Klímakép - Készíthettek egy közös, nagy képes üzenetet, ahol a résztvevők
valamilyen formába állva üzentek!
Mozgásban az üzenet! - Nemcsak állóképes üzenetet alkothattak, hanem olyat
is, melyen fontos szerep jutott a mozgásnak, amelyről videókat vártunk az
iskoláktól.
Akció a környezetért! – A klímakép és videó mellett más közös akciókat is
megvalósíthattak a részvevő iskolák.
Világfák ültetési akció – Több iskola jelentkezett Világfák kampányunk felhívására,
mely szintén közösségi akciója lehetett a kampányhétnek, de ezek a feladatok
az értékelésben nem vettek részt.
Közösségi akció – I. helyezett
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Klímaképek és mozgásban az üzenet - https://goo.gl/YE4kbG
Közösségi akció – II. helyezett
Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola, Sárospatak
Klímakép és mozgásban az üzenet - https://goo.gl/f0SErG
Közösségi akció – III. helyezett
SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, Szeged
Klímakép
Egyéni és kiscsoportos feladatok
Éjjel nappal, éljél nappal! A Nap Földünk teljes energiaigényét fedezni
tudná! A feladat keretei között tetszőleges technikával készült műalkotásokat
vártunk végtelen energiaforrásunkról.
Éjjel nappal, éljél nappal! – I. helyezett
Széles Júlianna, Nyírmeggyesi Arany János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti
Iskola
Éjjel nappal, éljél nappal! – II. helyezett
Szegedi Fekete István Általános Iskola konduktív csoportja
Éjjel nappal, éljél nappal! – III. helyezett
Török Míra, Debreceni Dózsa György Általános Iskola
Vizet a csapból! A csapvíz a legkörnyezetkímélőbb szomjoltó! A feladat keretei
között szlogeneket és/vagy emblémákat (logókat) vártunk, melyek a csapvíz
fogyasztását népszerűsítik.
Vizet a csapból! – I. helyezett
Kun Gabriella, II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista
Általános Iskola és AMI, Téglás
Vizet a csapból! – II. helyezett
Szalai Bence, Pápai Weöres Sándor Általános Iskola
Vizet a csapból! – III. helyezett
Hencz Laura, Fekete István - Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium,
Ajka
Gombold újra! – Kinőtted, elkopott vagy kiszakadt? Hasznosítsd újra!A feladat
a következő volt: készíts használati tárgyat (pl. tolltartó vagy táska)
tönkrement ruháidból, és készíts egy szelfit magadról és alkotásodról!
Gombold újra! – I. helyezett
Herkovics Virág, Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola és Szakgimnázium
Gombold újra! – II. helyezett
Szűcs Klaudia, Fekete István - Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium,
Ajka
Gombold újra! – III. helyezett
Lakakisz Amira, Nikosz Beloiannisz Általános Iskola, Beloiannisz
Légy madárbarát! – A madarak hasznos vendégeink, akik nagyon sok kártevőtől
szabadítják meg kertjeinket! A feladat a következő volt: tegyétek az iskola
kertjét madárbaráttá, készítsetek madárodút és/vagy etetőt és helyezzétek
ki az iskola udvarára. A folyamatot örökítsétek meg fényképekkel!
Légy madárbarát! – I. helyezett
Diósgyőri Gimnázium, Miskolc
Légy madárbarát! – II. helyezett
Győri Tánc-és Képzőművészeti Általános Iskola és Szakgimnázium
Légy madárbarát! – III. helyezett
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Fekete István - Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium, Ajka
A díjazottakat bemutató kiadványunkat itt tekintheti meg: https://issuu.com/csabalajtmann/docs/mozdul16_eredmenyek/2
A tavaly megkezdett kupakgyűjtés tovább folytatódik.
2 alkalommal kb. 130 kg kupakot vittünk át a gyerekekkel a TIK-be Gyaraki
Boglárka javára. A kislány, sajnos októberben meghalt, de szülei felajánlották
a segítséget a GEMMA iskolának.
A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében egyre több civil,
szervezet és önkormányzat tesz lépéseket, kezdeményezéseket. A globális
felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás veszélyei
fenyegetik Földünket, ezért változtatnunk kell szemléletünkön és magatartásunkon.
A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy
már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes
érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.
2016. szeptemberétől a fenntarthatóságé a főszerep az iskolánkban!
Elkezdtük a műanyag kupakok gyűjtését egy beteg kislány megsegítésére.
Célunk a gyerekek érzékenyítése, empatikus szemlélet kialakítása, elmélyítése.
Az érzékenyítés mellett a szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosítás
fontosságának és hasznosságának népszerűsítése.
Az elmúlt tanévben egyik népszerű programunk volt a Légy Te is hulladékdetektív!
és az újra használatos tárgyak készítése volt.
Légy Te is Hulladékdetektív!
Nagyon fontos megtanítani a gyerekeket arra, hogyan csökkentsék a körülöttük
keletkező hulladékot az oktatási intézményünkben és a háztartásukban otthon
is.
Az akció mottója: „Csomagolás mentes hét” - “A legjobb hulladék
az, ami nem keletkezik!”
A „gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan”
elvét követve a gyerekekkel közösen kell felmérni a helyi hulladékhelyzetet.
(Például meg lehet vizsgálni, mennyi hulladék keletkezik az osztálytermekben,
vagy az étkezőben, stb.)
A lehetséges problémás területek meghatározását követően a tanárok és diákok
közösen dolgozhatnak ki egy akciótervet a probléma megoldására. Új szabályokat
kell lefektetni és feladatokat kell kitalálni a hulladékcsökkentés érdekében.
A diákok készíthetnek például kreatív emlékeztetőket szerte az iskolában
az üzenő falakra, vagy a hulladékgyűjtő edények fölé. Az iskola pedig rajzversenyt
is szervezhet a gyerekeknek.
A Hét alatt megelőzött hulladék mennyiségét mérhetővé lehet tenni, ha összehasonlítjuk
a Hét előtt, adott idő alatt keletkezett hulladékmennyiséget, a Hét után,
szintén adott idő alatt keletkezett mennyiséggel.
Felhívjuk a gyermekek és a családok figyelmét az elemek gyűjtésére illetve
a helyettesítésének lehetőségéről.
A hulladékok újrahasznosítása jegyében hulladékból használati tárgyak készítése,
például: újságpapírból gyümölcsöstál, asztali lámpabúra stb.
Csatlakoztunk a CSEMETE által szervezett könyvgyűjtési akcióhoz.
Papírgyűjtési akciót szervezünk.
A tavalyi programok közül népszerű volt még a plakátkészítő verseny is.
Plakátkészítő verseny
Ez a munkaforma remek eszköz arra, hogy felhívja a figyelmet a projekt céljaira.
Fő üzenete: a kevesebb hulladék a legjobb hulladék. Az oktatási intézmények
rendezhetnek például rajz- és plakátversenyt a diákok körében.
Rajz és plakát témája: a diákoknak fel kell ismerniük, ki kell gondolniuk,
milyen hulladékkal kapcsolatos problémák vannak az iskolán belül, és le
kell rajzolniuk, hogyan látják azokat a saját szemükkel.
Az elkészült rajzokat és plakátokat kiállítjuk az iskolában, hogy népszerűsítsék
a hulladékcsökkentést. A kihelyezett plakátokra hasznos személyes üzenetek
is kerültek a hulladékcsökkentéssel kapcsolatban.
A Szegedi Vadaspark és az SZTE Füvészkert pályázatában, melyet az Európai
Állatkertek és Akváriumok Szövetsége (EAZA), a Botanikus Kertek Nemzetközi
Természetvédelmi Egyesülete (BGCI) és a Tudományos Ismeretterjesztő Központok
és Múzeumok Európai Hálózata (Ecsite) szervezett, iskolai és egyéni kategóriában
is szép eredményt értünk el. A „Let It Grow!” nemzetközi természetvédelmi
kampány első fordulóban Seres Hanna és Simonka Sára Réka 4.c osztályos tanulók
megosztott 3. helyezést értek el.
Az iskolai csoport kategóriában a 4. c osztály szintén harmadik helyezett
lett- jutalmuk virágmix lett, melyet iskolánk folyósólyára helyeznek ki.
Idén is részt vettünk az akcióban. A zöld mérföldeket gyűjtése mellett élőképet is készítettünk. A fotó elkészítésében az általános iskola tanulói mellett a gimnazisták is részt vettek.
Életmód - Pick Utcai Futófesztivál
Szeptember 25-én, vasárnap rendezték meg Szegeden a 15. jubileumi PICK Utcai Futófesztivált. A 3,4 km-es távra 296 nevezés érkezett iskolánkból.
Egészséghét 2016. szeptember
A részletes program
ide kattintva tekinthető meg.
A CSEMETE Természet- és Környezetvédelmi Egyesület könyvgyűjtő programja
A CSEMETE Természet- és Környezetvédelmi Egyesülettel közösen, az idén
is megrendezésre kerül, a használt könyvek összegyűjtése és a rászorulóknak
való kiosztása.
A hulladékcsökkentési hét keretein belül a könyveket hétfőn, kedden, szerdán,
csütörtökön 8-16 óra között, pénteken pedig 8-13 óra között várják a CSEMETE
központjában, mely az Arany János utca 1. szám alatt található.
Amennyiben a szülők és diákjaink segíteni tudnak, akkor ezt 2016. október
30-ig tehetik meg, úgy, hogy elviszik az egyesülethez a könyveket!
Ha nem tudják megoldani a szállítást, akkor szerdánként 16-17 óra között
a 4. C osztálytermébe tehetik le a könyveket!
Minden segítséget köszönünk!
A 2015-2016-os tanév képes beszámolóját olvashatják az alábbi linkre kattintva.
Április 19-én vetélkedőt szerveztünk 3-4. osztályos tanulók számára a környezetvédelem
és környezettudatos magatartás jegyében.
Minden egy vízgazdálkodási makettel indult, amelyet két 4.a osztályos tanuló
készített a Víz világnapjára. Először az 1-2. osztályos tanulóknak mutatták
be egy kiselőadás kíséretében. Ezen felbuzdulva a 3-4. évfolyamosok csapatainak
sikeresen rendeztük meg a sokoldalú vetélkedőt, melyben közös ismeretszerzés,
szövegfeldolgozás, irányított beszélgetés és néhány vízzel bemutatott kísérlet
is szerepelt – mindez játékos formában.
A nyertes csapatokat oklevéllel és a témához kapcsolódó ajándékkal jutalmaztuk.
Bízunk benne, hogy tanulóink az itt szerzett tapasztalatokat hasznosítani
fogják mindennapjaikban , és hűek maradnak az Ökoiskola alapelveihez.
Külön dicséret Schaivo Annabella és Varga Nóra 4. a osztályos tanulóknak
a felkészülésért és a makett készítéséért.
KÖSZÖNJÜK!
Berkes Angéla
Özvegy Judit
tanítók
A fotók
ide kattintva tekinthetőek meg.
2016.05.11.
Árvízi séta 2016. március 11.
Az 1879 márciusában lezajló nagy árvíz meghatározó eseménye volt városunk
történetének. Ebben az évben a 3.a osztály egy séta során emlékezett a nagy
eseményre. Feltártuk az árvíz előzményeit, követtük a víz útját, felfedeztük
a pusztítás emlékeit és azok közül az épületek közül néhányat, amelyek tanúi
voltak a tragédiának! Az emlékezésben segítségünkre volt a Szegedi Tourisma
idegenvezetője, aki végigvezetett minket a sétán, melynek során felkerestük
a belvárosban található Nagy Túlélőket, vagyis a Víz előtti házakat. Útközben
érdekes történeteket hallhattunk az árvízről, és a házak történetéről, és
egykori lakóik életével is megismerkedhettünk.
Ide kattintva
talál fotókat is.
2016.05.11.
A pénz hete 2016. márc. 7-11.
A 3. a osztály kezdeményezésére a harmadik évfolyamon tanuló osztályok csatlakoztak
a bankszövetség által meghirdetett PÉNZ7 programhoz. A programsorozat célja,
hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, s alapos, a hétköznapi
életben is hasznosítható ismeretekhez jussanak a gazdaság és a pénzvilág
működéséről, mindezt játékos formában. A tanórák során sok ismeretet szerezhettek
tanulóink a pénzügyi kérdésekkel, takarékoskodással kapcsolatosan, és nem
utolsó sorban élményekkel gazdagodtak.
Ide kattintva talál fotókat is.
2016.05.11.
A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében egyre több civil, szervezet
és önkormányzat tesz lépéseket, kezdeményezéseket. A globális felmelegedés,
vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás veszélyei fenyegetik Földünket,
ezért változtatnunk kell szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra
a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban
megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre,
hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.
2016. március 6. és április 22. között legyen a fenntarthatóságé a főszerep
az iskolánkban!
A VÍZ világnapja alkalmából több osztály segítségével kiállítást szerveztünk
iskolánkban.
Ebben az időszakban indult el a már hagyományosnak számító vándorkiállítás
is, melyet idén a 3.c osztály indított, a „Fenntartható háztartás” és Megújuló
energia” témában. A következő helyszínekre jutottak el:
- SZERETED LABOR_ SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola
- SZTE Gyógyszerészkar
- BÁRKA MAGÁNKLINIKA
- SZTE REKTORI HIVATAL
- SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGUSKÉPZŐ KAR INTERAKTÍV TERMÉSZETUDOMÁNYOS
TUDÁSTÁR
- SZTE GYAKORLÓ GIMNÁZIUM ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA – VÍZ világnapja egyik színes
rendezvénye, melyet a 4.a osztály szervez.
Elkezdtük a műanyag kupakok gyűjtését egy beteg kislány megsegítésére. Célunk
a gyerekek érzékenyítése, empatikus szemlélet kialakítása, elmélyítése.
A 3. és 4. osztályosok között vetélkedőt szervezünk, melynek fő témája a
VÍZ lesz.
Iskolánk eredményesen vett részt az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által
meghirdetett pályázatban, melynek eredményeként létrejött modulok és jógyakorlatok
segítik mind az alsó-, mind a felső tagozat munkáját. 100 modul került kidolgozásra
10 iskola pedagógusainak részvételével, melyet ki is próbáltak. Nálunk Haramiáné
Kovács Mária, Kiss Ildikó és Özvegy Judit vett részt a kidolgozásban, a
kipróbálásban. A kipróbáláshoz Kazi Zsuzsa is csatlakozott.
Kedves kollégák, kérjük minél többen vegyetek részt a nektek tetsző modulok
kipróbálásában.
A tananyagok online, letölthető formában érhetők el.
2016.05.11.
Iskolánk a 2.b osztály kezdeményezésére részt vesz a Szegedi Tudományegyetem
által hirdetett kupakgyűjtő akcióban Gyaraki Bogi agydaganatos szegedi kislány
javára.
"Kupakgyűjtés egy jó ügyért!"
Ide kattintva olvashatja az egyetem honlapját.
Elsődleges célunk ezzel a család segítése, tanulóink érzékenyítése (más
helyzetben lévő, tanulásban-észlelésben akadályozott emberek, gyerekek iránti
elfogadás fejlesztését, toleranciára nevelést és nyitottság kialakítását
jelenti), ami nekünk értéktelen, másnak még értékes lehet. Figyeljünk egymásra!
Másrészt (most ez a kevésbé hangsúlyos) szelektív hulladékgyűjtéssel védjük,
óvjuk környezetünket is.
Tanulóinkat az iskolában, a szülőket a Mozanaplón keresztül tájékoztattuk
a kezdeményezésről. A kupakokat a porta mellett elhelyezett dobozba gyűjtjük,
és a gyerekekkel visszük át a KLIK-be.
Kazi Zsuzsa, Özvegy Judit
tanítók
2016.04.18.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2016. január 30-án tartotta Budapesten
a 2015. évi Ökoiskola és az Örökös Ökoiskola Címek oklevélátadó ünnepségét.
2015-ben több, mint 300 intézmény nyerte el az Ökoiskola, illetve az Örökös
Ökoiskola Címeket, ezáltal az ökoiskolák száma immár megközelíti a kilencszázat.
A teljes beszámolót
ide kattintva olvashatja el illetve nézheti meg az eseményen készült
fotókat, megtekintheti az oklevelet.
Özvegy Judit
tanító
2016.02.18.
Tekintettel a nagy érdeklődésre, kicsit eltértünk a kiírástól és nem a nevezett
osztályokkal valósítottuk meg a programot. A harmadik és negyedik évfolyamosokkal
5 x 10 tanulóval és 9 pedagógussal valósítottuk meg az újrahasznosító programot.
Ez a tanulóknak nagyon tetszett, örültek az ajándékoknak. Örömmel használják
a saját maguk díszítette kulacsot, uzsonnás dobozt és szatyrot. Ötletet
kaptunk az öko karácsonyi vásárra és anyák napjára. Nagyon köszönjük!
A detektív programba sajnos más futó programok miatt, csak a gimnáziumi
szakkör tagjait tudtuk bevonni, a labor munkatársaival együtt. Mivel nagy
gondot fordítunk a hulladékcsökkentésre, így jelentős csökkenést a héten
sem tapasztaltunk. A küldött anyagot a tavaszi akciónknál fogjuk újra használni,
amibe szeretnénk a családokat is valamilyen szinten bevonni. Tanulói létszám:
18, pedagógus: 6.
Özvegy Judit
tanító
Ópusztaszeren Madárbarát napon vett részt a 2. b és a 3. c osztály.
Előadáson ismerkedhettek meg a téli madáretetéssel kapcsolatos tudnivalókkal.
Az előadás után újrahasznosítható alapanyagokból maguk is készíthettek madáretetőket.
A látogatást a Feszty- körkép és két rövidfilm megtekintésével zárták.
Özvegy Judit
tanító
Légy Te is Hulladékdetektív!
Az elkövetkező hetekben új akcióhoz kapcsolódunk.
A projekt az Európai Hulladékcsökkentési Hét keretében kerül megrendezésre,
mely idén november 21-29 között zajlik. Célunk a hulladék csökkentése, a
lehetőségek játékos megismerése, ötletelés.
Az előkészületek már megkezdődtek, az érdeklődő osztályokat péntekig november
13- ig várom.
Özvegy Judit
tanító
Intézményünk, immár az általános iskola és a gimnázium együtt: SZTE Gyakorló
Gimnázium és Általános Iskola néven újrapályázik az Örökös Ökoiskola címért.
Az új Pedagógiai Program elfogadásra került.
A Környezeti nevelési program pedig, a két intézmény arculatához való igazítás
és átdolgozás alatt áll.
A Zöld Diákönkormányzat is alakulóban. Programjukat és munkatervüket most
egyeztetik.
Az ötleteket és észrevételeket november 15-ig várják! Szólj hozzá! Tegyél
Te is hozzá!
Ökoiskola munkacsoport
Iskolánk, mint minden évben idén is részt vett a MOZDULJ A KRÍMÁÉRT!
akcióban. A gimnáziumi tanulókkal kibővült közösségünk idén, a rossz idő
ellenére is, 342 tanuló közreműködésével 2052 zöld mérföldet gyűjtött össze.
Köszönjük az együttműködést és lelkesedést!
A program keretében a harmadikosok a CSEMETE munkatársainak közreműködésével
játékos előadáson vettek részt, melyen környezetvédelmi ismereteiket rendszerezhették
és a már meglévő ismereteiket, tippjeiket oszthatták meg egymással.
A zöld mérföldek jelképe a 2. és 3. o. zöld lábnyoma. A készült
fotó
Az egészséghét a mozgás a helyes táplálkozás, a szabadidő helyes megszervezéséről
szólt.
Iskolánkban nagyon népszerű az ilyenkor megszervezésre kerülő futóverseny,
melyet közös bemelegítővel kezdünk.
A másik népszerű program a kirándulás, melyet valamelyik közeli, gyalog
megközelíthető terepen valósítunk meg.
A pálmát minden évben a biosütemény kóstolóval egybekötött bemutató viszi
el. A családok lelkesen kutatják az újabbnál- újabb recepteket. A napokat
igénylő előkészület után, minden kisdiák büszkén hozza az általuk elkészített
ízletes remekműveket, finomságokat.
A készült
fotók
Az SZTE Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola közösségi szolgálatra érzékenyítő tevékenysége
Társas viselkedésünket a szociális készségek öröklött és tanult szabályainak
követése határozza meg.
A szociális képességek és készségek fejlettségi szintje befolyásolja a társadalomba
való sikeres beilleszkedésünket. Fejlesztésüket a lehető leghatékonyabb
módszerekkel és időben, már óvodás- és kisiskolás korban szükséges elkezdeni.
A fejlesztés egyik formája a tartalomba ágyazott fejlesztés, mely komplex
eljárásnak tekinthető: együttesen történik a kognitív és a szociális összetevők
fejlesztése, elősegítve a két terület transzferhatását. Erre a környezetismeret
tantárgy a legalkalmasabb. A tantárgy komplexitása igazolja ezt, hiszen
tartalmilag szinte minden tantárgyhoz szorosan kapcsolódik.
A tanórákon lehetőség nyílik az együttműködésre, az együttes tevékenységre,
közben nem csak egymás társas problémái iránt válhatunk fogékonnyá, hanem
környezetünk problémái iránt is.
Ha egy ilyen komplex programot megfelelő környezetben valósítunk meg, akkor
még hatékonyabb, eredményesebb lehet a fejlesztés. Ez összhangban van a
természettudományos tantárgyak tanításának legújabb törekvéseivel. A természetes
környezetben megtartott foglalkozások mélyebb, maradandóbb tudást eredményeznek.
Ezért iskolánkban fontosnak tartjuk a hasonló tevékenységeket, mint például
a vadasparki, állatkerti foglalkozásokat.
A mai városi gyerekek számára az állatokkal való közelség mára már érdekes,
újszerű élménnyé vált.
Iskolánk tanulói több éve rendszeresen látogatják a Szegedi Vadasparkot.
Az állatok viselkedéséknek, tulajdonságaiknak megfigyelése közben közelebb
kerülhetnek környezetünkhöz. Mivel kisiskolásokról van szó, ezért ügyelnünk
kell a biztonságra. A rendszeres foglalkozásokon megszerzik a megfelelő
rutint, így idővel lehetőségük nyílik a veszélytelen állatok felügyelet
melletti gondozására is.
Az „Állatok karácsonyára” különböző zöldségekből, gyümölcsökből rendszeresen
díszes karácsonyi elemózsiát készítenek az állatkert lakóinak.
Több állat örökbefogadását az állat kifutójának előkészítése előzött meg.
Szülők, ismerősök bevonásával tisztítottuk, gyomtalanítottuk ki a terepet.
Az előkészületek után, különböző színdarabok, táncos, zenés műsorok előadásával
bevásárlóközpontokban, városi rendezvényeken, gyűjtöttünk adományokat. Ez
az összeg messze elmaradt a cégek adományai mellett, de a tanulókra nagy
hatással volt a program. A közös takarítás, batyus uzsonnázás, szalonnasütögetés
összekovácsolta a szülőket és gyerekeket. A tanulók külön ünneplést szerveztek,
mikor az osztály neve felkerült az örökbefogadók táblájára.
Fontosnak, rendkívül hasznosnak tartom már kora gyermekkorban az ehhez hasonló
tevékenységeket, melyekkel érzékenyebbé, felelősebbé válnak a környezetük
iránt.
Szeged, 2014.08.20.
A program szakmai koordinátora: Özvegy Judit
A készült
fotók
Iskolánk részt vett a "MOZDULJ A KLÍMÁÉRT!" kampányban.
Az oklevelet ide kattintva tekintheti meg.
Iskolánk tanulói ismét örökbe fogadtak egy vadasparki lakót.
A sörényes hangyász után idén a pandákra esett a választás.
Iskolánk Jing és Baltazár, a vöröspandák örökbefogadója.
Az örökbefogadási dokumentumokat iskolánk képviseletében a 2. c osztály
tanulói és Takács Éva igazgatóhelyettes vette át Veprik Róbert igazgató
úrtól.
Látogassátok meg őket, szerezzetek minél több érdekes információt róluk!
A vadaspark szakemberei a tavasz beköszöntével iskolánk tanulóinak bemutató
előadást tartanak védencünkről. Szeretettel várunk benneteket!
Ökoiskola munkacsoport
Az Vadaspark
oklevelét illetve örökbefogadó
levelét ide kattintva tekinthetik meg.
Az eseményről készült
képek
A Kiskunsági Nemzeti Park megalapításának 40. évfordulójára megrendezett programsorozat
2015. február 13-án alkalmunk nyílt a 2.b osztállyal
ellátogatni a Kiskunsági Nemzeti Park megalapításának 40.évfordulójára megrendezett
programsorozatra.
Az Interaktív Tudástár bemutatóján kísérleteken keresztül megismerkedhettünk
a fizika alapjaival és a víz tulajdonságaival.
A földikutya és az ürge életmódjába bábelőadás révén sikerült bepillantást
nyernünk.
Természetismereti kutatósarokban bagolyköpetet, moszatokat vizsgálhattunk
mikroszkóppal.
Az alkotni vágyó gyerekek kézműves foglalkozásokon vehettek részt.
A sokszínű programokon nagyon jól éreztük magunkat.
Az eseményen készült
képek
2014. decemberében a 2.c és a 4.a osztály lelkes tanulói
a karácsonyi ünnepekre készülődve betlehemezésre vállalkoztak.
Egyrészt népi hagyományaink őrzése és azok terjesztése volt a cél, másrészt
szerették volna megmutatni, hogyan fonódhat össze népi kultúránk és modern
világunk.
A karácsonyi készülődésben szerettek volna örömet szerezni idősnek és fiatalnak,
felnőttnek és gyermeknek egyaránt.
Műsorukat Szegeden az Ősz utcai idősek otthonában, valamint a Nádor utcai
óvodában mutatták be.
Kellemes perceket szereztek azoknak a beteg gyerekeknek is, akik az ünnepeket
a klinikán kénytelenek tölteni.
A gyerekeket boldoggá tette a hallgatóság dicsérete, tapsa, de leginkább
az tette örömtelivé szereplésüket, hogy reményeik szerint meghittebbé, szeretetteljesebbé
varázsolhatták a családtagjaik nélkül karácsonyozó idős emberek és a karácsonyt
leginkább váró beteg gyermekek ünnepvárását.
SZTE Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola
Hóbaglyok és Zöld békák csapata
Az idősek otthonának köszönő levele.
Az eseményen készült
képek
Az Egészséghét keretében, 2014. szeptember 15-én bio sütemény
bemutató és kóstoló napot tartottunk iskolánkban az alsó tagozatos tanulók
körében.
Reggel évfolyamonként teltek meg az asztalok az ízletes, egészséges finomságokkal,
amelyek sorra fogytak el a kóstoló alatt az óraközi szünetekben. Az alapanyagok
között szerepelt sárgarépa, cukkini, alma, méz, dió, zabpehely, tönkölyliszt
…stb. . Megtalálhattuk egyes alkotások elkészítési módját is a szülők jóvoltából.
Nagyon nagy élmény volt a gyerekeknek megtapasztalni, hogy ezekből az alapanyagokból
is lehet finomat, látványnak sem utolsót készíteni.
(beszámoló, fotó: Deluchi-Kovács Erika tanítónő)
Az eseményen készült
képek
A TÁMOP 3.1.1 XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz
keretei között zajló, ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése
A projekt intézményünkben két évig zajlott.
Modulíróként két kolléganő: Haramiáné Kovács Mária és Kiss Ildikó vett részt.
Együttműködött még: Kazi Zsuzsa és Özvegy Judit kolléganő.
A pályázat kidolgozója és szakmai koordinátora: Özvegy Judit volt.
Az adminisztrációért felelős koordinátor: Takács Éva igazgatóhelyettes asszony
volt.
A projekt zárását és a „Jó gyakorlat”-ot Özvegy Judit végezte el és dolgozta
ki.
A kidolgozásra került modulok és jó gyakorlatok az OFI honlapján a projektben
résztvevő iskolákéval együtt megtekinthetőek, kipróbálhatóak.
A nagyvárosi gyerekek évek óta lelkesen vesznek részt a „VESD BELE MAGAD!”
növénynevelési akcióban. Sokan kertek híján cserepekben nevelik és kísérik
végig a növények fejlődését a magoktól a termésig. Májusban büszkén hozzák
az első retket, paradicsomot, répát.
Az akción felbuzdulva tavasszal többen vásárolnak különböző magokat, és
próbálkoznak meg a kertészkedéssel,. „mini fóliatermesztéssel”, „mini kertészkedéssel”.
Itt
tekinthető meg a készült tabló.
A készült
fotók
A betlehemezés után környezetvédelmi problémákat feldolgozó tablókat készítettek
a 4. c osztály csapatai. A két csapat összesen 12 tablón dolgozta fel: A
környezetbarát építkezés, A tudatos vásárlás, Az energiatakarékosság, A
veszélyeztetett élőlények, A vizek és más élőhelyek környezetvédelmi problémáit.
A tablókat kilenc helyen mutatták be. Több helyszínen is gratuláltak a látogatók.
Mindenhol fontosnak tartották, hogy már ilyen fiatal korban foglalkoznak
a környezetvédelmi problémákkal, és hogy iskolánkban ilyen fontos helyet
foglal el a környezettudatos magatartás kialakítása.
Kálmán Csongor 4.c
A tablókról készült
képek
Körülöttünk lévő és élő védett értékek
A három hetet meghaladó projekt indítóprogramjaként a nagyvárosok védett értékeire hívtuk fel a tanulók figyelmét. Segítségünkre voltak a CSEMETE aktivistái, munkatársai.
A projekt a Biopolisz nagyprojekthez kapcsolódik, azon belül kerül megvalósításra.
A Serpentes Alapítvány e projektben Szeged városában található védett értékek,
állatok, megismerését tűzte ki célul. Elsődleges célcsoportunk az akcióterület
lakossága, kiemelten az itt oktatási intézményekbe járó diákok is fiatal
felnőttek.
A programban végzett szemléletformálás és ismeretterjesztés keretében olyan
installációkat kívánunk az akcióterület köztereihez kapcsolódóan elhelyezni,
amelyek valamilyen térbeli, művészi igényű megformálását jelentik egy-egy,
itt megtalálható, védett és fokozottan védett élőlénycsoportnak:
1. az épületekben előforduló, és a lakókkal együttélésben konfliktusos denevérek
2. az énekesmadarak, amelyek téli etetésében a Környezetgazdálkodási Nonprofit
Kft. által koordináltan a megelőző években részt vettünk
3. a valamennyi fajukkal védett hüllők
4. a kertekben hasznot hajtó kétéltűek
5. a virágosított parkokat és a kerteket is rendszeresen látogató nappali
lepkék.
Az installációk mellett egy információs anyagot is kiadunk, az akcióterület
teljes lakosságát megcélozva vele, terjesztésére kihasználva a területen
megvalósuló rendezvényeket, és közvetlen lakossági tanácsadásra. E mellett
az akcióterület oktatási intézményeiben előadássorozatot tartunk, a diákok
részletesebb információkkal ellátva lakóhelyük természeti értékeiről.
Az ismeretterjesztő előadáson minden alsós tanuló részt vett.
Az eseményen készült
kép
Folytatódik iskolánkban a szitakötő program. A téli számból a 4. c osztály
több témát dolgozott fel.
Egyik a világítás történetével foglalkozott. A vele kapcsolatos izgalmas
kísérleteket ismét Németh Veronika mutatta be.
A másik téma a környezetvédelem problémáit kutatta. A tanulók sok információt
gyűjtöttek össze a szelektív hulladékgyűjtéssel, a hulladékkezeléssel, az
újrahasznosítással, az emberi hanyagsággal, a szeméthegyekkel kapcsolatban.
A gyűjtőmunka eredményeként rendkívül érdekes tablók készültek.
Az eseményen készült
képek
Az eredményes területi döntő után az országos fordulón is eredményesen szerepelt
iskolánk alsós csapata. Az írásbeli forduló után előadást tartottak „Az
én vizem- egy kisbéka szemével” címmel.
Mindössze 4 ponttal maradtak el az első helyezettől, így az előkelő 7. helyen
végeztek.
A csapat tagjai:
Kinyó Kincső
Tóth Anna Kamilla
Kálmán Csongor 4. c osztályos tanulók
Az eseményen készült
képek
Iskolánk 4.c osztályos tanulói Fóka-móka jelenetet adtak elő, a Szegedi
Vadasparkban legújabb látványosságának a borjúfókák otthonának átadásakor.
Az eseményről készült Délmagyarország cikk ide
kattintva olvasható el.
Tisza vetélkedő (2013)
Tisza vetélkedő néven Öko-vetélkedő volt iskolánkban.
"Megszeretni csak azt lehet, amit kellőképpen ismerünk. Akit, amit
szeretünk, arról gondoskodunk is. Ezért fontos, hogy a gyermekek megismerjék
és megszeressék a természetet."
A folytatáshoz kattintson
ide! (A Délmagyarország cikke olvasható az eseményről).
A rendezvényről készült fotók itt találhatók.
képek
Kelemen Dávid 5. osztályos tanulónk beszámolója az V. Dél-alföldi Zöld Diákparlament üléséről.
A rendezvényről készült prezentáció itt találhatók.
Az algyői Fehér Ignác Általános Iskola az idén 6. alkalommal rendezte meg
a szokásos karácsonyi vásárát. A rendezvényt tanácsokkal segítette a Junior
Achievement Magyarország (JAM) közhasznú non-profit szervezet, melynek célja,
hogy az általános- és középiskolás gyerekek megtapasztalják az üzleti élet
alapvető szabályait. A JAM-es zsűri 4 kategóriában értékelt: legjobb eladó,
legszebb stand, legötletesebb termék, legjobb diákvállalkozás.
Ökoiskolához méltóan újrahasznosított alapanyagokból is készültek portékák.
Kelemen Dávid, 5.a
Ökoiskola felelős
Tegyél te is egy apró lépést a környezetedért! című felhívás lelkesítette
fel a 4. c osztály tanulóit. Kreatív ötleteikkel eredményesen vettek részt
a Harmónium Egyesület által meghirdetett GAZDÁLKODJ OKOSAN! program keretén
belül kiírt Zöld ünnep- én ilyen karácsonyt szeretnék c. pályázaton. 3.
helyezést értek el.
Legeredményesebb tanuló Kovács Zoé volt. Ötleteivel bebizonyította, hogy
hulladékból is lehet tetszetős díszeket készíteni.
Tóth Anna 4.c
Az újrahasznosított anyagból készült díszek:
képek
2012. december 18.
Iskolánk több mint 10 éve szoros munkakapcsolatban áll a Csongrád Megyei
Természetvédő Egyesülettel (CSEMETE).
November 24-én a CSEMETE Bugaci Oktatóközpontjában két jeles évforduló alkalmából
ünnepi közgyűlést tartottak, ahol iskolánkat Özvegy Judit tanítónő képviselte
mint ÖKOISKOLÁNK vezetője.
A program főbb eseményei:.
- CSEMETE 25 éves - Ilosvay György ügyvezető elnök tartott képes beszámolót
az egyesület múltjáról, fontosabb állomásairól, elért eredményeiről.
- 100 éve született Balogh János- Prof. Gallé László elnök méltatta a tudós
életpályáját. A tudós a CSEMETE életében is jelent ős szerepet töltött be,
hiszen egykori tanyáján létesült az egyesület oktatóközpontja.
- Az előadások után Somoskövi János tiszteletbeli elnök leleplezte Balog
János Emléktábláját.
- A programok zárásaként rövid sétát tehettek az ősborókás szélén, ahol
megdöbbentő látvány fogadta a túra résztvevőit. A tavaszi tűz nyomai mindenkit
megdöbbentett és elgondolkodtatott.
A CSEMETÉT mi is köszöntjük!
Az eseményen készült
képek
2012. december 06.
2012. november 9- én pénteken a Liget Műhely Alapítvány Szitakötő oktatási
programja 90 perces pedagógusképzést és 60 perces gyermekfoglalkozást tart
iskolánkban.
Várjuk azon tanulók részvételét, akik szívesen olvasnak a természetről,
természeti jelenségekről, tudományról. Szeretnék gyarapítani tudásukat az
említett témakörökben.
A 4. c osztályban korábban megtartott foglalkozásokról a Szitakötő honlapján
olvashatnak, illetve fotókat tekinthetnek meg.
A Szitakötő munkacsoport
2012. október 19.
2012. november 9-én az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola vetélkedőt tervez,
melynek szervezésében iskolánk is részt vesz.
A vetélkedőn, melynek témája a paprika, iskolánkat két korcsoport képviseli.
A közös szervezés következő vetélkedője 2013 februárjában várható.
Özvegy Judit
Ökoiskola vezető
2012. október 19..
Iskolánk PAPRIKA JANCSI csapata II. helyezést ért el a vetélkedőn.
Az oklevél
ide kattintva megtekinthető.
2012. november 13..
„Ha van ötleted, rajzold le és küldd el nekünk!” - szólt a Környezeti Tanácsadó
Irodák Hálózatának felhívása, az ”Expedíciózz a háztartásban” c. kampány
keretében. Iskolánk tanulóinak számtalan ötlete volt arra, hogyan lehetne
zöldebbé tenni lakásunkat, háztartásunkat. A „Van néhány zöldítő ötletem”
címmel a legsikeresebbek Kálmán Csongor 4. c osztályos tanuló ötletei lettek.
Rajzáért különdíjat kapott, melyet 2012. október 18-án vehetett át Nyíregyházán.
Gratulálunk neki!
Özvegy Judit
Ökoiskola vezető
2012. október 19.
„ A természet nem vagyontárunk: úgy kell átadnunk gyermekeinknek, ahogy
kaptuk.” (Oscar Wilde)
2012. szeptember 22- én a Csongrád Megyei Könyvtárosok Egyesülete együttműködő
partnereivel környezetvédelmi akciónapot szervezett azzal a céllal, hogy
felhívja a figyelmet a környezet értékeinek megvédésére és a környezettudatos
magatartás kialakítása.
Az akciónapon környezeti tesztekkel (természetismeret, éghajlatváltozás,
energia, biológiai sokféleség, városiasodás, mit tehetünk mi?...) játékos
környezeti feladatokkal, társasjátékokkal, tanácsadással, várták a „zöldülő”
kicsiket és nagyokat.
Ezen az érdekes és gazdag programon vettek részt iskolánk tanulói.
Nagy számú részvétellel második helyezettek lettünk.
Nyereményként iskolánk könyvtárát könyvekkel gyarapíthatjuk 30.000,- Ft.
értékben.
(Ide kattintva
megtekintheti a könyvjutalmat!)
Köszönjük a résztvevő tanulóknak!
Özvegy Judit
Ökoiskola vezető
2012. október 19.
Tisza Vetélkedő (2012)
Iskolánk, a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola és az Algyői Fehér
Ignác Általános Iskola április 21-én jeles versenynek adott otthont. Új
kezdeményezésként Tisza vetélkedőt szerveztünk a Dél-Alföldi Régió általános-
és középiskoláinak. A versenyre 5 alsós, 5 felsős és 6 középiskolás csapat
jelentkezett. A tanulók a Tiszához kapcsolódó irodalmi, ének-zenei, természetismereti,
környezetvédelmi feladatokat oldottak meg. Az egész délelőttöt átölelő program
zárásaként került sor az eredményhirdetésre.
Részletesebben
itt olvashat a rendezvényről.
Az eseményen készült
képek
.
Özvegy Judit tanítónő nyertes pályázatának eredményeként a Szegedi Vadaspark
és a Palicsi Állatkert közreműködésével iskolánk és egy szabadkai általános
iskola diákjai részt vehettek olyan állatkerti látogatásokon, ahol a gyerekek
biológusok, zoopedagógusok, állatgondozók és természetvédők által szervezett
foglalkozásokon keresztül ismerkedhettek meg a különféle állatok jellemzőivel,
különlegességeivel, életmódjával. A program sokszínűségéből fakadóan a tanulók
sok új információval és élményekkel gazdagodva tértek haza.
Berkes Angéla
tanító
A látogatáson készült képeket bemutató prezentációt ide kattintva nézheti meg.
2011. május 6.
Február 28-án az osztály egy csoportja ellátogatott a Vadasparkba.
Látogatásunk célja az volt, hogy megismerjük a vizet és a vízpartot télen.
Mindenki kapott egy feladatlapot, melyet a Sancer-tó előtti kilátón megoldottunk.
Voltak benne kérdések a színekről, az illatokról, az állatokról. Ahogy dolgoztunk,
egyszer csak feltűnt egy őz. Mindenki elcsendesedett és az állat nem vett
észre bennünket. Ivott egy kicsit a tóból, majd eltűnt az erdőben. A foglalkozáson
rengeteget tanultam, ráadásul később ezt az anyagrészt vettük környezetismeret
órán.
Akik nem jöttek, azokat sajnálom, mert nagyon jó volt.
Kalmár Bendegúz
4.c osztályos tanuló
A foglalkozáson készült képek megtekintéséhez kattints ide!
2009. június 3.
Részvétel a "Környezetbarát közlekedés Szegeden" címmel meghirdetett pályázaton
Mindannyiunk érdeke, hogy felhívjuk a figyelmet a környezetvédelemre,
az egészséges életmódra, a megújuló energiaforrások alkalmazására és az
energiatakarékosságra s ezt már kisiskolás korban tudatosítanunk kell a
gyerekekben.
A kerékpáros közlekedés minden területet nagymértékben befolyásol, ezért
foglalkoztunk a meghírdetett témával bízva abban, hogy Szeged minél előbb
környezet- és egészségbarát várossá válik.
Berkes Angéla és Özvegy Judit
tanítók
A CSEMETE Természet-és Környezetvédelmi Egyesület meghírdette a rajz és
fogalmazás pályázatát, melynek témái a következők voltak:
-Szeged a környezetbarát város
-Bringasuli- avagy a kerékpáros közlekedés
-Szeged 2015-ben.
Az 1.a és a 4.c osztály tanulói közösen készítették el a pályamunkákat,
melynek eredményeként az iskola új kerékpártárolókat nyert.
Az elismerő oklevél megtekinthető.
Az eredményhírdetés képeinek megtekintéséhez kattints ide!
2009. május 12.
Az E.ON Vállalatok csoportja az Energia Kaland program részeként 2008. év
végén "Energiahatékonyság a minden-napokban" címmel kreatív pályázatot hirdetett,
amelyre három kategóriában pályázhattak a 6-18 év közötti diákok. A január
31-én lezárult pályázatra 74 pályamű érkezett, melyeket energetikai szakemberekből
és művészekből álló szakmai zsűri értékelt. Az ünnepélyes díjátadóra március
13-án a budapesti Millenárison került sor.
Mi is beneveztünk erre a pályázatra. Jutalomként a csapat részt vehetett
a díjátadón és ellátogattunk a Csodák Palotájába a Jövő Házába, ahol érdekes
kísérleteket és előadásokat láthattunk "Az energia értékes - az energia
érdekes" címmel. Élményekben gazdagon tértünk haza, hasznos ötleteket láttunk
a környezetvédelemre, az energiatakarékosságra és a megújuló energiák hasznosítására.
Bagi Erik Armand 4.a osztályos tanuló így írt a budapesti kirándulásról:
" Kora reggel, még álmosan indultunk Budapestre. Ott az E-on cég látott
vendégül bennünket. A házigazdánk a Csodák Palotájába vezetett minket. Itt
sok furcsa találmányt próbáltunk ki. A Jövő Házában a megújuló energiák
hasznosítására mutattak példákat. A bemutatók után érdekes játékokat próbáltunk
ki. Ezek után látványos díjkiosztón vettünk részt. Az izgalmas nap végén
fáradtan értünk haza. "
A budapesti kirándulásról sikerült néhány képet beszerezni, megtekintésükhöz
kattints ide!
A képek lelőhelye itt
található (két album is van). Az energia kaland képre (fent) kattintva egy
energiával kapcsolatos játékot találtok.
2009. április 22.
Az
Algyői Általános Iskola szervezésében 2009. március 28-án került sor az
első Dél-alföldi Regionális Zöld Diákparlament megrendezésére, az Algyői
Faluházban. Az iskola diákjai a tavalyi évben megkezdett hagyomány folytatá-saként
immár regionális szintre bővítették a környezetünk megóvására, a problémák
felvetésére vonatkozó gyűlésüket. A parlamenti ülésre meghívást kapott a
régió összes Ökoiskolája.
"Nagyon örültünk a meghívásnak. Az ülés elején esküt tettünk környezetvédelmi elhivatottságunkról, ezután elnököt választottunk. A megbeszélés fő témája a megújuló energiaforrások, valamint azok felhasználása volt. Új ötletek hangoztak el, és megfogalmaztuk a legfőbb problémákat is. A rendezvény végén közösen ültettünk el jelképesen egy fát a közeli parkban."
Kardos Gergely
8.c osztályos tanuló
Bővebben itt olvashattok az eseményről.
2009. április 28.